PREMIOT těžební, a.s. (dále „Společnost“) důsledně dbá na
dodržování etických pravidel, základních lidských hodnot a
příslušných zákonných norem. Čestné a etické jednání je základním
předpokladem dlouhodobě úspěšného podnikání. Sledování zájmů
Společnosti nemůže být ospravedlněním pro jednání, které je v rozporu
s principy korektnosti a poctivosti. Společnost řadí mezi své priority
zachovat dobrou pověst Společnosti a důvěru všech zainteresovaných stran,
ochranu majetku a chování se s péčí řádného hospodáře.
Cílem tohoto etického kodexu je popis základních principů chování a
zásad jednání vedoucích ke zdokonalení etické kultury, minimalizace rizika
nevhodného chování a poškození dobrého jména a vtisknutí Společnosti
ucelené a jednotné vystupování, které bude v souladu s etickými a
morálními hodnotami.
Zaměstnanci
Neznevažují své kolegy, vzájemně jednají s úctou a důstojností.
Poskytují svým kolegům potřebnou součinnost. Vykonávají práci
zodpovědně, s náležitou pečlivostí. Jednají i v mimopracovních
činnostech tak, aby nepoškozovali dobré jméno zaměstnavatele. Řídí se
vnitřními předpisy, nařízeními a pracovním řádem svého
zaměstnavatele, jakož i platnou právní legislativou. Zachovávají
mlčenlivost o citlivých údajích, se kterými přicházejí do styku.
S majetkem společnosti jednají s náležitou pečlivostí a hospodárností.
Jsou oprávněni přijímat/poskytovat pouze reklamní a propagační předměty
do hodnoty 500 Kč, respektive nealkoholické nápoje a drobné občerstvení.
Jednají v nejlepším zájmu společnosti.
Zaměstnavatel
Nediskriminujeme zaměstnance. Nestrpíme diskriminaci a obtěžování na
pracovišti mezi zaměstnanci. Nabízíme zaměstnancům školení pro rozvoj
dovedností a znalostí. Mzda je vyplácena v termínu. Zajištujeme zdravé a
bezpečné pracovní prostředí. Poskytujeme všem zaměstnancům vhodné
ochranné pomůcky. Informujeme své zaměstnance o cílech společnosti.
Posilujeme dobré vztahy na pracovišti mimopracovními aktivitami.
Konkurence
S konkurencí jednáme čestně a s úctou. Nešpiníme dobré jméno
konkurence. Reklamní kampaně vedeme korektně. Neuzavíráme s konkurencí
dohody, jejichž cílem by bylo narušení hospodářské soutěže.
Zákazník
Zákazníkům poskytujeme pravdivé informace. Jednáme s nimi s úctou a
důstojností. Jednáme proaktivně. Neshody řešíme přátelskou cestou.
Usilujme o spokojenost zákazníků. Snažíme se být „dobrým občanem“.
V rámci společenské odpovědnosti poskytujeme dary dobročinným a
zájmovým organizacím. Dbáme o ochranu citlivých údajů svých partnerů.
Respektujeme Základní listinu práv a svobod. Dodržujeme normy a předpisy
upravující oblasti našeho podnikání i ochrany životního prostředí.
Vlastníci
Se svěřeným majetek vlastníků nakládáme hospodárně a efektivně.
Poskytujeme včasné, pravdivé a přesné informace o ekonomických
výsledcích společnosti.
Dodavatelé
S dodavateli jednáme čestně. Vybíráme je v souladu s pravidly
hospodářské soutěže. Dodržujeme platební kázeň vůči svým obchodním
partnerům. Neshody řešíme přátelskou cestou.
Platnost kodexu
Všichni zaměstnanci společnosti jsou povinni dodržovat tento etický kodex.
V případě nedodržení zásad etického kodexu budou přijata vhodná
disciplinární opatření. Pokud si zaměstnanec povšimne chování, které je
rozporu s tímto kodexem, upozorní na takové chování vedení společnosti
či svého nadřízeného. Tento zaměstnanec nebude za toto upozornění
žádným způsobem penalizován. Pokud ovšem osoby vznesou vědomě křivé
obvinění výše uvedené ustanovení se na ně nevztahuje.